Backup On-site / Off-site, Soluții DR

Sunt datele tale în siguranță?

Ce se întâmplă cu datele organizației tale în caz de distrugere parțială sau totală, accidentală sau intenționată?

Sunt datele tale securizate și stocate în siguranță?

Este critic sa asiguri atât salvarea locală, cât și recuperarea în caz de dezastru a datelor pre-salvate în structuri securizate, în afara locației. Aceste structuri pot fi puse la dispoziție de către noi (servere virtuale sau reale colocate în data center) sau achiziționate de către tine și instalate într-un alt loc, în afara locației principale, cu respectarea anumitor condiții care să asigure protecția, consistența datelor și reinstalarea acestora cât mai rapidă și în condiții de maximă siguranță.

backup

Există o diferență importantă între recuperarea de rezervă (Backup Recovery) și recuperarea în caz de dezastre (Disaster Recovery / DR).

Backup este procesul de a face o copie de siguranță, suplimentară (sau mai multe copii) de date pentru a le putea restaura in situația unei ștergeri accidentale, o corupție a bazei de date sau o problemă cu o actualizare software.

Disaster Recovery (DR), pe de altă parte, se referă la planul și procesele pentru restabilirea rapidă a accesului la aplicații, date și resurse IT după o întrerupere generată de factori multipli cu impact mare asupra consistenței datelor și a accesului la acestea. Acest plan ar putea implica utilizarea alternativă a unui set redundant de servere și sisteme de stocare până când centrul de date principal și / sau sediul companiei, vor fi din nou funcționale.

Business Continuity
După o întrerupere gravă, faptul că ai copii ale datelor nu înseamnă că poți restaura procesele în timp util, odată cu datele, pentru a menține afacerea funcțională. Pentru a asigura continuitatea activității, ai nevoie de un plan robust și testat pentru recuperarea dezastrelor în cel mai scurt timp.

3-2-1, Start backup

321 Backup

Minim 3 copii, în  minim 2 locații, dintre care cel puțin una externă.

Formulă care arată modalitatea de replicare a datelor locale ale utilizatorilor sau a datelor de pe serverele de aplicații pe serverul de backup și mai apoi pe serverul de remote backup din afara locației (server de stocare, Cloud). Este structura minimă pentru a asigura cel puțin 2 copii de siguranță ale datelor și a permite restaurarea acestora cât mai rapidă în caz de necesitate. Peste aceasta structură se aplică politicile de recuperare cât mai rapidă a datelor și reinstalarea proceselor standard de lucru pentru utilizatori în cel mai scurt timp cu putință.

Backup-ul complet off-site al unui volum de date poate fi completat cu mai multe niveluri de backup incremental sau diferențial, pentru a minimiza consumul de bandă de Internet și a scurta timpul necesar pentru completarea acelui backup.

 

Importanța planificării

Nu îți poți permite să neglijezi backup-ul și planificarea recuperării în caz de dezastru. Dacă este nevoie de câteva ore sau chiar zile pentru a prelua datele pierdute după o ștergere accidentală sau intenționată, angajații și partenerii tăi vor rămâne inactivi, în imposibilitatea de a finaliza procesele critice pentru afacere, care se bazează pe infrastructura companiei tale. Și dacă durează zile pentru a readuce afacerea online după un dezastru, există riscul de a pierde permanent clienții. Având în vedere perioada de timp și banii pe care i-ai putea pierde în ambele cazuri, investițiile în structuri de backup și recuperarea în caz de dezastre sunt complet justificate.

În practică am întâlnit cazuri în care unii clienți nu au luat în serios protejarea datelor și asigurarea unei proceduri de recuperare în caz de pierdere. “Nu s-a întâmplat în atâția ani, ce rost are sa cheltuiesc banii pe backup sau DR! Am o copie pe un HDD extern și îmi ajunge.” Rezultatul? Luni întregi de muncă pierdute din cauza unui angajat neatent sau a unui ransomware ajuns într-un PC cu drepturi de scriere pe un share de pe server.

Nu aștepta până te lovește dezastrul!

Pentru majoritatea organizațiilor, strategiile de backup și recuperare a dezastrelor sunt absolut critice pentru menținerea sănătății afacerii. Un set de politici de recuperare în caz de dezastru implementate din timp, te pot salva de la cheltuieli imediate serioase, pierderea cotei de piață și alte daune.

Nu aștepta, evaluează, planifică și pune în practică strategiile de backup și recuperare în caz de dezastru. Aceste planuri pot ajuta doar dacă sunt proiectate, implementate și testate cu mult înainte de a fi necesare.

Prioritizarea volumului de lucru

RTO – Recovery Time Objective
Obiectivul timpului de recuperare (RTO) este perioada de timp necesară pentru a recupera operațiunile normale de afaceri după o întrerupere. În acest sens, trebuie să iei în considerare cât timp ești dispus(ă) să pierzi și impactul pe care îl va avea acest timp asupra afacerii. RTO poate varia foarte mult de la un tip de afaceri la altul. De exemplu, dacă o bibliotecă publică își pierde sistemul de catalog, poate continua să funcționeze manual timp de câteva zile, în timp ce sistemele sunt restaurate. Dar dacă un retailer online își pierde sistemul de inventar sau încasarea plaților online de exemplu, chiar și pentru 10 minute de întrerupere, pierderea asociată a veniturilor și disconfortul creat clienților ar fi cel mai probabil inacceptabile.
RPO – Recovery Point Objective
Obiectivul punctului de recuperare (RPO) se referă la volumul de date pe care îți poți permite să îl pierzi în cazul unui dezastru. Copierea datelor într-un centru de date la distanță, Cloud, etc, de exemplu, ajută astfel încât o întrerupere să nu conducă la pierderi de date. Sau poți decide că pierderea a cinci minute, o oră sau chiar o zi de date introduse in sistem ar fi acceptabilă. Se poate privi diferențiat pe părți din structura totala a datelor pe care le deții și pentru care poți seta obiective în funcție de importanța acestora.

Multe organizații au multiple RTO și RPO care reflectă importanța fiecărui volum de lucru pentru afacerea lor. Pentru o bancă, de exemplu, sistemul bancar online este un volum de lucru critic, banca trebuie să minimizeze pierderea de timp și de date. Cu toate acestea, aplicația de urmărire a timpului angajaților băncii este, cel mai probabil, mai puțin importantă. În cazul unui dezastru, banca ar putea permite ca această cerere să fie redusă pentru câteva ore sau chiar o zi, fără a avea un impact negativ major asupra afacerii.

Definirea volumului de lucru pe diferite niveluri poate ajuta la furnizarea unui cadru pentru planul  de recuperare în caz de dezastru.

Creat și găzduit de

ESQ by ESQUARE
simple hosting solutions

ESQUARE SYSTEMS

Str. Matei Basarab Nr. 85, Bl. L119bis, Sc. A, Ap. 1, Parter, Sector 3, București
(+4) 031 420 4430 | esquare esquare.ro