Externalizarea IT

pentru infrastructura fizică, inseamnă de fapt administrarea de către personalul nostru, de la distanță sau cu deplasare în locație, a întregii infrastructuri IT sau separat, pentru anumite elemente precum:

 

  • stații de lucru integritate hardware, sistem de operare, aplicații uzuale, update-uri, drivere și firmware, patch-uri și optimizare, backup și recuperarea datelor
  • servere cu roluri diverse administrare servere on / off premises, servere reale sau virtuale, integritate hardware, sistem de operare, disponibilitatea serviciilor, gestionarea spațiului, funcționalitatea bazelor de date, backup și recuperarea datelor, update-uri, drivere și firmware, patch-uri și optimizare
  • echipamente stocare date (servere de stocare, NAS, medii externe) integritate hardware, sistem de operare, disponibilitatea serviciilor, gestionarea spațiului, conformare cu nivelul agreeat de SLA în funcție de RPO[1] și RTO[2] acceptat, pregatirea mediilor pentru DRP[3] și BC[4], drivere și firmware, update-uri, patch-uri și optimizare
  • rețea și periferice locale sau departamentale active și pasive rețea, integritate hardware, asigurarea securității (VPN, firewall) și access controlat la resurse, gestionare imprimante, scanere, locale sau departamentale
  • dispozitive mobile configurare (aplicații, email, comunicare, etc.), localizare și control (blocare, resetare, ștergere), aplicare politici de acces la resurse in interiorul și mai ales in afara organizației
  • suport utilizatori două niveluri de suport IT – primar (Level 1) și specializat (Level 2), care asigură atât rezolvarea problemelor mai simple și informarea utilizatorilor, cât și a celor complexe și evenimentelor critice
  • consultanță achiziții și garanții echipamente consultanță pentru extinderea sau înlocuirea unor elemente ale infrastructurii IT, gestionare garanții echipamente și înlocuirea în timp util a acestora în cazul defecțiunilor

[1] RPO: Recovery Point Objective;
[2] RTO: Recovery Time Objective;
[3] DRP: Disaster Recovery Plan;
[4] BC: Business Continuity